Dag 22 - Reisdag naar Page

6 augustus 2022 - Page, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben we rustig aan gedaan en hebben we om 9:00 uur in het hotel ontbeten. Na het ontbijt zijn we weer naar de kamer gegaan en hebben we nog wat laatste dingetjes gedaan en de koffers gepakt. Om 10:50 uur reden we weg bij het hotel, het was 26 graden. We hadden maar een reis van ongeveer 1,5 uur voor de boeg, dus we hadden alle tijd en hebben het rustig aan gedaan. Mark heeft eerst nog even getankt. Daarna konden we dan echt richting de volgende bestemming. We hebben voor vandaag niets bijzonders gepland. We blijven twee nachten in Page.

We waren om 11:38 uur bij het hotel, tenminste dat was zo volgens de telefoons van Judith en de jongens, bij Mark was het nog 12:38 uur op z’n telefoon. We konden nog niet inchecken maar Mark moest heel nodig plassen dus we zijn wel het hotel even ingegaan, helaas geen wc in (de buurt van) de lobby. Dus met een volle blaas zijn we weer vertrokken. Justin had inmiddels op een computerscherm in de lobby gezien dat het 11:40 uur was. We zitten hier echt op de grens van de tijdzone. Je telefoon verspringt ook vaak een uur, dus je moet goed opletten wat nu de juiste tijd is.

We zijn eerst naar de Subway gegaan zodat Mark kon plassen. Daarna hebben we gelijk broodjes besteld en daar lekker opgegeten. Er is hier in de buurt een stuwdam (en dus ook een stuwmeer) en omdat het nog te vroeg was om in te checken zijn we daar even naar toe gereden. Daar waren we om 13:10 uur, toen was het 35 graden. Het water staat ook hier erg laag in het stuwmeer, maar nog net hoog genoeg om stroom op te wekken voor de regio. Er was naast de stuwdam ook een Visitors Center dus daar zijn we ook even naar toe gegaan. Mark en Colin vonden dit erg interessant, Judith en Justin hadden het op een gegeven moment wel gezien. Mark en Colin hebben echt alle informatie borden die in het Visitors Center waren gelezen en bekeken. De stuwdam en de krachtcentrale waren (jammer genoeg voor Mark en Colin) niet te bezichtigen.

Rond 14:10 uur zijn we weer richting het hotel gegaan. Daar aangekomen konden we nu wel inchecken. Toen alles weer was uitgeladen hebben we even niks gedaan op de kamer. De jongens zijn daarna lekker gaan zwemmen en Mark en Judith hebben de was gedaan. Toen de wasmachines hun werk aan het doen waren zijn ze even bij de jongens gaan kijken, en hebben daarna de droger aangezet. Daarna hebben we lekker niks/weinig gedaan. Heerlijk om even een rustige dag te hebben tijdens onze rondreis.

Om 18:15 uur zijn we lopend naar een restaurant gegaan hier een stukje verder om te gaan eten. Mark had een steak, Justin een hamburger met friet, Judith chicken tenders met friet en Colin spaghetti met garnalen. Het was erg lekker maar je krijgt de kans niet om even lekker te tafelen. Als jij klaar bent met eten gaan ze de tafel alvast afruimen. Ook al zitten er nog andere te eten aan die tafel. Dat gebeurd vaker in Amerika. Mark was nog aan het eten toen de serveerder kwam vragen of we een toetje wilden. Nee? Ook goed, dan kom ik zo met de rekening. Mark was bezig met zijn laatste hap toen de rekening kwam. De serveerder zei nog: ”Take your time”. Maar met een minuut of 40 stonden we weer buiten.

Toen we weer op de kamer waren hebben we het spelletje ‘30 seconds’ gedaan. Het blijft leuk, zolang Mark en Colin niet in één team zitten. Daarna hebben we op bed gelegen, tv gekeken en niks gedaan. We gaan proberen om eerder te gaan slapen. Dan kunnen we wat uurtjes inhalen. Morgen kunnen we rustig opstarten. Dan hebben we om 14:00 uur een excursie gepland.

1. Mirjam:
    6 augustus 2022
    In Amerika weten ze zeker dat Mark een hekel heeft aan natafelen 😂
  2. Ma:
    6 augustus 2022
    Gelukkig is mark een man van de klok 🤩 even een beetje rustig is ook wel lekker.