Dag 26 - Reisdag naar Zion

10 augustus 2022 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Om 7:45 uur zijn we gaan ontbijten, daarna hebben we de koffers ingepakt en de auto ingeladen. We zijn zo vroeg gaan eten omdat er bij het inchecken werd gezegd dat er tussen 8:00 uur en 10:00 uur een lange rij zou staan. Nou toen we na het ontbijt naar de kamer gingen stond er niemand te wachten :(. We hadden dus toch wat later kunnen gaan maar ja, als je alles van te voren weet…. Om 9:30 uur hebben we uitgecheckt, weer even getankt en zijn we naar het punt geweest bij Bryce Canyon waar we nog een stukje wilden wandelen. Het was toen 20 graden. We zijn naar een waterval gelopen, het was erg mooi en op zich nog best wel een waterval maar je zag in de rivier voor en na de waterval dat het water normaal hoger staat. Na een uurtje zijn we hier vertrokken naar onze volgende bestemming, Zion National Park.

De reis was niet zo heel lang. Het zou ongeveer 2 uur duren. Rond 12:30 uur kwamen we aan bij de entree van natuurpark Zion. We zijn in het park bij een parkeerplaats gestopt om het uitzicht te bewonderen. Het was wel mooi maar we hebben mooiere uitzichten gehad. Mark had gelezen dat er een tunnel zou zijn en dat er voor de tunnel een mooi uitzichtpunt zou zijn, vanwaar je een heel mooi uitzicht over zou hebben over de vallei. De wandeling was 1,6 km heen en dus ook weer 1,6 km terug. Vol goede moed zijn we aan de wandeling begonnen. Inmiddels was het ook wat warmer geworden en was het 29 graden. Het begon met een rotstrap met leuning, dus niks aan de hand. Dit houden we wel vol 1,6 km. Maar toen de trap was afgelopen ging het pad over rotsen wat naar boven, weer wat naar beneden. Brede stukken, smalle stukken. Stukken met leuning, stukken zonder leuning. Stukken dicht (veel te dicht vond Judith) langs een afgrond. Wat een drama. De jongens vonden het erg leuk om voor klimgeit te spelen. Mark al wat minder en Judith had het erg druk met zichzelf. Eenmaal boven was het uitzicht wel erg mooi. Zeker aan de rand bij een hek schijnt het uitzicht erg mooi te zijn zeggen de mannen maar Judith is op een steen gaan zitten en heeft vanaf daar rond gekeken. Nadat Justin en Colin alle rotsen bovenin hadden beklommen zijn we aan de terugweg begonnen. We hebben bedacht dat de oudere generatie maar moet genieten van de foto’s die we hebben gemaakt want deze klim is voor hen geen optie:). De terugweg ging het wel sneller als de heenweg naar boven. Weer in de auto hebben we even wat gedronken en gegeten en zijn daarna weer verder gereden.

We zijn bij het Visitors Center even gestopt om een kaart te halen en wat informatie te vragen voor morgen. Mark heeft namelijk bedacht dat het leuk zou zijn om een stukje door “The Narrows” te lopen. Dan loop je door een kloof eerst langs een rivier en dan kan je wat later door de rivier lopen. Dat leek erg leuk thuis, maar we worden hier geadviseerd om niet door de rivier te gaan lopen omdat en al wat regen is gevallen en vanavond en morgen meer regen wordt verwacht. We zitten hier in de vallei is het puntje van een ‘trechter’ dus het water komt hier naar toe. Het is niet veilig om door de rivier te lopen, dus dat deel hebben we maar gecanceld. Het beste weer hebben we morgenochtend volgens de verwachtingen.

Om 14:50 uur waren we bij het hotel en hebben we ingecheckt, het was hier inmiddels 37 graden. Om ongeveer 15:45 uur zijn we naar het zwembad gegaan om even te zwemmen en af te koelen. We hebben vanaf het zwembad een prachtig uitzicht op de bergen. Rond 17:15 uur begon het te regenen, eerst rustig maar later ging het onweren. We hebben even staan wachten onder een afdakje, maar het ging alleen maar harder regenen. Toen zijn we maar gauw naar de kamer gegaan want het werd ook wel koud. Op de kamer hoorde Judith een alarm, na even zoeken bleek het een weer waarschuwing te zijn op de iPhone. In Zion en het dorpje Springdale (daar zitten we in het hotel) kan een overstroming komen en we mogen niet reizen alleen als we moeten vluchten voor het water. Nadat we allemaal hadden gedoucht keken we naar het journaal en ook daar werd gewaarschuwd voor overstromingen ook al was het al gestopt met regenen. We wachten maar af, maar het is wel gek om de waarschuwingen te horen voor het gebied waar je in zit.

Om 18:45 uur zijn we gaan eten. De mannen hadden een hamburger met friet en Judith had een Caesar salade met kip. Iedereen kreeg een opgerold servetje met bestek. Bij de salade van Judith zat al een vork, ze pakte haar bestek om de sla te snijden blijkt haar bestek te bestaan uit ‘een vork’. Dat is makkelijk sla snijden met twee vorken. Gelukkig had Justin zijn mes niet nodig dus heeft Judith die gebruikt. Na het eten hebben we in de plaatselijke supermarkt een stokbrood en Boursin gekocht voor de lunch morgen. Daarna zijn we weer naar de kamer gegaan. We willen morgen rond 8:00 uur ontbijten en dan naar Zion National Park. Aangezien we in de ochtend het meeste kans hebben op beter weer willen we bijtijds in het park zijn, er wordt voor in de middag weer regen voorspeld.

1. Ma:
    10 augustus 2022
    Dat was weer een mooie dag, maar wel spannend met al die regen, je weet maar nooit. Op de gekste plekken zijn er overstromingen.
  2. Mirjam:
    10 augustus 2022
    Jongens wat een gave trip. En dat wandelen herkennen wij wel. Hier horen we ook veel in het nieuws over extreem weer in Amerika. Stay safe liefies and enjoy!