Dag 27 - Dag in Zion

11 augustus 2022 - Springdale, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we om 8:15 uur gaan ontbijten in het hotel. We wilde vroeg naar Zion National Park omdat er om ca. 14:00 uur weer regen was voorspeld. Na het ontbijt hebben we de spullen gepakt en zijn we rond 9:15 uur naar de shuttlebus gelopen die ons naar het Visitors Center van Zion National Park heeft gebracht. Bij het Visitors Center zijn we overgestapt op een shuttlebus die ons naar verschillende stops in het park brengt. Je mag in het hoogseizoen namelijk niet met de auto het park in. We zijn eerst naar het verste punt gegaan, busstop 9. Daar waren we om 10:05 uur, we hebben eerst een wandeling langs de rivier gemaakt. Er liep een geplaveide weg langs maar we hebben stukken langs/door de rivierbedding gelopen. Het water in de rivier was bruin en niet helder, dit kan komen door de regen (en eventuele overstroming) van gisteren. Aan het einde van deze wandeling begon “The Narrows” (de tocht door de rivier die we niet gaan doen). We hebben wel even van het uitzicht genoten. Hier hebben we even wat gedronken en een koek gegeten. Daarna zijn we weer terug gelopen, de jongens over stenen en rotsen langs de rivier en Mark en Judith hebben deze keer het hele geplaveide pad genomen.

Weer terug bij de bushalte hebben we de bus genomen naar busstop 6, daar zijn we uitgestapt en hebben we een tocht gelopen naar busstop 5. Dit was een wandeling van ongeveer 3,2 km. Het eerste stuk was weer over rotsen en klimmen en klauteren, het was wel een stuk beter te doen dan gisteren. Rond 12:15 uur hebben we op een rots in de schaduw geluncht met een stuk stokbrood met Boursin en wat gedronken. Daarna was een trap van stenen gemaakt en daarna was het een vlakke route terug naar bushalte 5. We kwamen mensen tegen die de omgekeerde route liepen met een kinderwagen. We waren wel benieuwd hoe die mensen het andere deel van de route zouden afleggen als ze bij de stenen trappen aankomen. Bij de bushalte hebben we de bus terug genomen naar het Visitors Center want inmiddels was het 13:05 uur en zou het bijna gaan regenen volgens de voorspellingen, hoewel het er nog niet zo uitzag.

Om 13:50 uur waren we weer bij het hotel, Mark en Justin hebben eerst vier ligbedden ‘gereserveerd’ in de schaduw en Judith en Colin zijn zich gaan omkleden. Toen we bij het zwembad lagen zag Mark dat het nu rond 17:00 uur zou gaan regenen. We zijn eerst even gaan zwemmen en na iets meer dan een uur zijn we er uit gegaan en hebben we even lekker in de schaduw gelegen. Colin ging na een tijdje naar de kamer om even lekker in bad te gaan. Rond 16:00 uur begon het te regenen, Justin is toen ook gauw naar de kamer gegaan. Mark en Judith hebben even gewacht tot het wat minder hard regende. Op de kamer hebben we lekker op bed gelegen en gedoucht.

Om 18:45 uur zijn we naar een restaurant gelopen hier in het dorpje en hebben we lekker gegeten. Daarna hebben we nog bij een paar winkeltjes gekeken. En toen we terugliepen naar het hotel was het een klein beetje aan het regenen. Op de hotelkamer heeft Judith het spel Yahtzee gedownload op de iPad en hebben we met z’n vieren twee potjes gespeeld. Het is echt leuk om te doen al is het ‘live’ gooien van de dobbelstenen wel leuker, maar een voordeel is dat de punten automatisch worden opgeteld. En dan is het weer bedtijd, morgen hebben we een reisdag naar Las Vegas. Daar blijven we 3 nachten en dan is de vakantie afgelopen. Maar eerst nog een autotrip van ruim 260 km. En onderweg willen we nog twee keer stoppen om iets te bekijken. Gelukkig krijgen we morgen ons ‘uur’ weer terug die we onderweg naar Monument Valley hebben moeten inleveren.

1. Ma:
    11 augustus 2022
    Het laatste stukje las vegas, niet te veel gokken, je verliest meestal.