Dag 7 - Een dag in Yosemite National Park

22 juli 2022 - Yosemite National Park, California, Verenigde Staten

Vanmorgen ging zoals gisteren gezegd om 5:30 uur de wekker. Om 7:30 uur waren we klaar en zaten we in de auto. Buiten was het een lekkere 25 graden. We waren netjes op tijd want we hebben geen file gehad bij de ingang. Onderweg naar de parkeerplaats in het park stopte er een vrachtwagen naast ons op de weg, dat vonden we gek maar toen hij weer ging rijden zagen we 4 herten langs de weg. Rond 8:00 uur waren we in Yosemite National Park daar was het 18 graden. We hebben toen de auto geparkeerd en de rest gaat vandaag met een shuttlebus of lopend. We hebben eerst even lekker wat gedronken met een koek erbij, want het visitors centrum ging om 9:00 uur open. Tijdens het drinken zagen we verschillende eekhoorntjes. Terwijl we wat dronken bleek dat er WiFi was op het terras dus kon iedereen even op de telefoon dingen checken en even kijken wat de uitslag is geworden van de Tour etappe die we vanmorgen hadden gezien op tv.

Daarna zijn we naar een visitors centrum geweest, daar hebben we even rondgekeken en we hebben in een theater een film over Yosemite Park gekeken. Na de film hebben we even gevraagd hoe we het beste naar een wandelpad konden lopen. Het is echt een super mooi park, we kwamen bij een waterval die (omdat het nu zomer is) niet zo groot is. De jongens zijn over de rotsen naar de waterval geklommen. Terwijl Mark en Judith in de schaduw aan het wachten waren kreeg Mark een appje van een collega die vroeg hoe het was. Niet te geloven in het hotel is geen bereik en alleen (erg) dure WiFi maar in Yosemite Park krijgt Mark een appje binnen… Toen de jongens weer terug waren zijn we verder gelopen en hebben we gewacht op de bus.

Inmiddels was het in de zon erg warm en in de bus erg lekker met de airco. Er reden verschillende bussen rond dus we zijn een aantal keer uitgestapt en daarna even rondgelopen en weer ingestapt. Bij een stop stonden picknick tafels dus daar hebben we even geluncht en lekker gezeten. Rond 15:00 uur zijn we naar de auto gegaan, inmiddels was het 39 graden, en zijn we naar ‘tunnelview’ gereden. Dat is een parkeerplaats voor een tunnel van waar je uitzicht hebt op de vallei van het park en de verschillende beroemde rotsen kan zien. Het uitzicht was erg mooi. Na een minuut of 5 zijn we teruggereden naar het hotel. Justin heeft eerst zijn schoenen schoongemaakt. Hij vond het vanmorgen een goed idee om in de zomer als het erg droog en stoffig is om met witte schoenen door een bos/park te gaan lopen. Maar achteraf vond hij dat het slimmer was geweest om zijn zwarte schoenen aan te doen vanmorgen, maar ze zijn weer aardig wit geworden. Weer wat geleerd….

Rond 18:30 uur zijn we in het restaurant van het hotel gaan eten. Dat was erg lekker en gezellig. Na het eten zijn we met zijn allen naar de game-room geweest. Daar hebben we tafelvoetbal gedaan, 2 tegen 2. In Amerika spelen ze tafelvoetbal met 3 keepers, toch hebben de jongens van de oudjes gewonnen. De jongens hebben nog pool biljart gedaan. En Mark en Judith hebben samen Scrabble gedaan. Het was erg gezellig. Rond 21:15 uur zijn we weer naar de kamer gegaan. Daar hebben we even lekker op bed gelegen en tv gekeken. Morgen hebben we weer een reisdag. Dan gaan we naar Monterey. Dat is een stadje aan de westkust.