Dag 8 - Reisdag naar Monterey

23 juli 2022 - Monterey, California, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we relaxed wakker geworden. Het is vandaag de verjaardag van Judith, ze ziet Sarah vandaag. Mark had 2 verjaardagskaarten bij zich. Één van Mark en de jongens en één van Marion (en de rest;)), dat was echt super leuk en een verrassing. Tijdens het aankleden hebben we het eind van de etappe van de Tour de France gezien. Rond 9:00 uur zijn we gaan ontbijten in het restaurant van het hotel. Na het ontbijt hebben we de laatste spullen ingepakt en daarna de auto ingeladen. We reden om ongeveer 10:30 uur weg bij het hotel, toen was het in de schaduw 28 graden, maar even later in de zon was het al 34 graden. Toen we een kwartiertje aan het rijden waren zagen we een helikopter. Die bracht witte pakken naar een berg zo’n 200 meter verderop waar bouwvakkers stonden. Wat ze daar precies deden weten we niet maar we hebben bedacht dat ze netten op de berg vast maakten zodat er geen stenen van de berg konden rollen.

Om 13:15 uur heeft Mark getankt en daar hebben we in het winkeltje dat erbij was even wat gegeten en gedronken. Daarna weer verder op onze reis. We hebben ons er over verbaasd dat we in de bergen met redelijk scherpe bochten 55 mph mogen rijden, maar op een vlakke landelijke weg mochten we soms maar 40 mph. Wat een slakkengang is dat zeg. We hebben onderweg nog een paar keer een kleine file geladen om 15:50 uur waren we bij het hotel. De temperatuur was inmiddels gezakt naar 19 graden. Nadat de auto was uitgeladen ging Mark de auto in de parkeergarage zetten, terwijl hij dat aan het doen was hebben Judith en de jongens alle koffers goed gezet, de hotelvoucher en het paspoort van Mark gepakt zodat alles goed geregeld was. Toen Mark terug kwam had hij toch nog commentaar, de voucher zat op zijn kop in z’n paspoort….. Je zou hem toch!!!

Terwijl Mark aan het inchecken was bleek dat er gratis WiFi is in het hotel dus Judith en de jongens hebben, na 2 dagen zonder bereik en internet, even de appjes en andere dingen gecheckt. En Judith had erg veel leuke en lieve felicitatie berichtjes. Op de kamer hebben we even op bed gezeten/gelegen. Rond 18:00 uur zijn we naar de Fisherman’s Wharf van Monterey gelopen. Het was een erg leuke en gezellige plek bij de haven. We hebben leuke winkeltjes bekeken. Na een tijdje hebben we daar een leuk restaurant gevonden om te gaan eten. Het was allemaal erg lekker. Toen we terugliepen naar het hotel zagen we 2 otters zwemmen in de haven. We hebben ook nog zeeleeuwen gezien. Erg leuk om te zien. We kregen het onderweg terug best een beetje koud. Want wij liepen nog in korte broek en T-shirt en buiten was het 17 à 18 graden. Nu liggen we lekker op bed tv te kijken. Morgen hebben we weer een reisdag, dan gaan we via de beroemde Highway 1 naar San Luis Obispo. Deze weg loopt voor een groot deel langs de kustlijn van de Grote Oceaan en morgen is etappe 1.

1. Ma:
    23 juli 2022
    Ik heb om 8uur jullie tijd een felicitatie gestuurd maar zag dat hij pas heel laat is aangekomen. Best wel lullig, maar niks aan te doen, beter laat dan niet. Dikke kus