Dag 31+32 - De terugreis naar Amsterdam

15 augustus 2022 - Numansdorp, Nederland

Zondagmorgen ging de wekker om 5:30 uur. Om 5:45 uur kwam Mark als eerste in beweging, hij wilde zich ook nog even scheren. Justin heeft rond 6:15 uur even koffie en thee gehaald beneden bij Starbucks. Helaas was hij de sleutelkaart van de kamer vergeten en beneden bij de lift staat bewaking dus mocht hij niet naar boven. Judith is even met de kaart naar beneden gegaan en daarna zijn ze gezellig samen weer met de lift naar boven gegaan. Niet heel handig van Justin, maar het was nog vroeg. We moesten nu de koffers en de handbagage voor de laatste keer inpakken en iets meer nadenken in verband met vloeistoffen enz. We konden dit hotel uitchecken op de kamer bij de tv, erg handig.

Om 8:00 uur reden we uit de parkeergarage van het hotel en gingen we richting de autoverhuur bij de luchthaven. Dat was maar ca. 10 minuten rijden. Het inleveren van de huurauto ging allemaal erg soepel. Een shuttlebus bracht ons vervolgens naar de luchthaven. Mark had ons zaterdagavond in het hotel al ingecheckt dus we konden nu zelf een label voor de koffers uitprinten en de koffers afgeven. Om 9:35 uur zaten we even lekker aan het ontbijt. Daarna zijn we naar de gate gelopen voor onze vlucht naar San Francisco. We zijn rond 11:10 uur vertrokken en om 12:25 uur geland. Op het vliegveld van San Francisco hadden we ongeveer 2 uur de tijd voor onze vervolgvlucht naar Amsterdam. We hebben even wat gegeten en gedronken en zijn alle vier naar de wc geweest en zijn toen naar de gate gelopen. We zijn op tijd het vliegtuig in gegaan, maar in het vliegtuig werd gezegd dat er, als we op tijd zouden vertrekken, geen gate beschikbaar zou zijn voor ons op Schiphol dus zijn we uiteindelijk op zondagmiddag om 15:40 uur vertrokken met ca. 45 minuten vertraging.

Na een goede (nacht)vlucht met veel films, spelletjes, eten en drinken en soms even je ogen dicht, zijn we op maandagmorgen om 10:06 uur geland op Schiphol. Er was ook nu geen gate voor ons beschikbaar blijkbaar want het vliegtuig moest naar een ‘parkeerplaats’ langs de snelweg. En we zijn met een bus naar de terminal gebracht. De reis naar de parkeerplaats en de terminal duurde best lang, de security check en koffers halen was daarentegen zo gebeurd. Om 11:00 uur hadden we alle koffers en zijn we naar de bus gelopen die Mark en Colin naar het hotel dan wel de auto brengt. De auto hebben we een maand kunnen parkeren bij het hotel waar we dag 1 geslapen hebben. Judith en Justin hebben even geholpen met inladen en zijn toen naar de trein gegaan, die kwam keurig op tijd om 11:40 uur. Na de trein hebben we de metro genomen. Nadat de metro ons op Zuidplein had afgezet heeft Justin 2 stokbroodjes met oude kaas gekocht. We hebben een maand geen Nederlandse kaas gegeten, wat hadden we daar een trek in! De broodjes hebben we in bus opgegeten.

Op Zuidplein kwamen we Marco tegen dus zaten we gezellig met zijn drieën in de bus. Justin is eerder uitgestapt want die wilde even “op de zaak” kijken. Judith met de bus en Mark en Colin met de auto, waren (onafhankelijk van elkaar) rond 13:10 uur weer op het dorp en daar hebben we een bakkie gedaan bij (o)ma van Oeveren. Daarna is Judith  eerst daar boodschappen gaan doen. Daarna kwamen (o)pa en (o)ma Brandweer (Warner) even langs. Inmiddels draait de eerste was en zijn alle koffers (op die van Justin na) leeg en liggen alle kleren in de was. Mark heeft voor vanavond een tafeltje gereserveerd bij Sweelinckstraat 20 ((o)ma van Oeveren). Inmiddels krijgen we wel wat last van het feit dat we al zo lang wakker zijn. Maar we houden nog even vol zodat we een goede nacht kunnen maken om ze weinig mogelijk last hebben van een jetlag. We hebben heerlijk gegeten, Hollandse prak. Colin is vanavond lekker gaan trainen voor de voetbal, hij had er zo veel zin in. En Mark, Judith en Colin gaan morgen ook gewoon weer werken. Kortom we zitten bijna weer in het normale ritme.

Dit was het laatste verslag van onze rondreis door Zuidwest-Amerika 2022. We vonden het erg leuk om het blog bij te houden en de reacties te lezen, maar het kost toch ook altijd veel tijd om te maken. We hopen dat jullie het ook leuk hebben gevonden om ons avontuur op 'papier' mee te maken.

Lieve groetjes, de Oeffies

1. Ma:
    15 augustus 2022
    Gelukkig weer thuis, en terug naar het normale leven. Voor morgen zeg ik werkse.
  2. Mandy:
    16 augustus 2022
    Ik vond het heeelemaal top!! Iedere ochtend een reisverslag van jullie geweldige rondreis! 🤩
    Zal wel even afkicken worden zo bij m’n ochtend bakkie 😂
    Liefs 🤗