Dag 29 - 1e dag in Las Vegas

13 augustus 2022 - Las Vegas Strip, Nevada, Verenigde Staten

Vanmorgen zijn we relaxed opgestart. Om 10:00 uur zijn we van de kamer gegaan om bij een restaurant (Denny’s) in de buurt te gaan ontbijten. Toen we daar aankwamen stond er een rij voor het restaurant. We moesten een tijdje wachten maar uiteindelijk was er toch een tafeltje voor ons. We hebben lekker (en veel) ontbeten en we dachten dat we nu niet meer hoefde te lunchen aangezien we vanavond ook bijtijds moeten eten omdat we naar een show gaan.

Na het ontbijt zijn we naar het eerste hotel gegaan omdat te bekijken en daar eens rond te lopen. Het hotel heet “The Venetian” en is zoals de naam al doet vermoeden in de stijl van Venetië gemaakt. Het is echt bizar, er varen gondels buiten, de klokkentoren en de Rialto brug zijn nagebouwd. Toen we naar binnen liepen was het echt net of je door de straten in Venetië liep. Op het plafond was de lucht geschilderd en er voeren ook gondels binnen, op de 1e verdieping. We zijn rustig naar het San Marco plein gelopen (nog steeds binnen) en daar leek het zelfs of het een beetje waaide. Echt zo gek, je weet dat je IN een hotel staat maar het lijkt echt net of je buiten op een plein staat. Judith wilde graag in een gondel varen. Mark heeft toen even opgezocht hoe duur het was (want hé, dit is Amerika, alleen de zon is gratis) en het was $ 39,00 pp voor 14 minuten. Dus helaas dat hebben we maar niet gedaan. We hebben een hele tijd door het hotel gelopen dit kwam en omdat je binnendoor naar het naast gelegen hotel kan lopen en omdat we een soort van verdwaald waren. Echt bizar zo groot.

Toen we weer buiten waren zijn we naar een ander hotel gelopen. Dat ligt naast ons hotel en heet “The Mirage”. We wilde daar even kijken omdat we daar vanavond naar een show van een illusionist (Shin Lim o.a. winnaar America’s Got Talent) gaan kijken, dat hotel heeft twee theaters en in één daarvan komt hij. Ook hier hebben we even rond gelopen en hebben we bij een frozen yoghurt bar even gezeten. Judith en Colin namen een milkshake en Mark en Justin hebben zelf een frozen yoghurt bakje gevuld. Zo makkelijk er hangen machines (soort softijs machines) waar je zelf je yoghurt ijs kan ‘tappen’ en dan toppings erop kan doen. Deze twee bakjes bij elkaar kostte $ 25,00. Maar het was er erg lekker. In de tuin van dit hotel was ook een ‘secret garden’ waar dolfijnen zwemmen. Nadat we ons tussendoortje ophadden wilden we even bij de dolfijnen kijken. Maar ja, het is Amerika, dat kon voor $ 25,00 pp. Dus ook dat hebben we maar niet gedaan.

Toen we het hotel weer uitliepen zagen we een hele erg donkere lucht dus we zijn met een trammetje, dat tussen ons hotel en The Mirage rijdt, terug gegaan naar ons hotel. In ons hotel hebben we ook even rond gelopen want dat hadden we nog niet echt gedaan, en toen we naar buiten keken zagen we dat het regende, niet zo hard als gister maar toch. We zijn toen naar de kamer gegaan omdat we om 17:30 uur wilde eten in een sportsbar in het hotel. Op de kamer hebben we even gelegen en zijn ons toen gaan omkleden. Om 17:30 uur zijn we gaan eten en daarna wilde we met het trammetje naar “The Mirage”, want we hadden een lange broek aangedaan omdat we naar een theater show gingen en het buiten nog steeds erg warm was, maar het trammetje reed niet. Dus toch omlopen, buiten viel de hitte mee. Om 19:00 uur mochten we de zaal in voor de theatershow van illusionist Shin Lim. Om 19:30 uur begon de show. Het was echt geweldig! We zaten op de zesde rij en je ziet dingen gebeuren waarvan je weet dat het niet kan, maar je ziet het toch echt gebeuren voor je neus. Aan het eind van de show had hij een illusie waarvan Mark en Justin vanavond nachtmerries krijgen. Hij is een truc aan het doen met een camera op zijn handen. Aan het eind van de truc doet hij zijn handen 1,5 seconden voor de camera, hij doet ze weg en er staat een andere man (Colin Cloud) waar hij de show mee deed op zijn plek en Shin Lim staat achterin de theaterzaal. Om gek van te worden!

Daarna zijn we naar een ander hotel gelopen (Caesars Palace) en hebben daar even rond gelopen. Ook echt weer fantastisch. Zo mooi gemaakt, zo groot, zo veel oog voor detail. Wat de mensen hier betreft is dat vaak heel anders. Er lopen hier heel veel mensen (helaas vooral vrouwen) in kleding waarvan Fred van Leer zou zeggen: “Het feit dat je het past wil niet zeggen dat het je maat is”. Inmiddels was het 22:15 uur en zijn we terug gelopen naar ons hotel. Toen we naar de liften liepen zagen we een (iets te dikke) man met groen haar in een regenboog jurk. Hallo, bent u er nog…? Dit kunnen de hersenen van Mark en Justin er niet meer bij hebben na zo’n dag. Gelukkig hebben we nog maar één dag in Las Vegas anders raken ze van het padje af. Nu lekker slapen, tenminste als dat nog lukt na vanavond voor Mark en Justin!

1. Ma:
    13 augustus 2022
    Je ziet iets en begrijpt het niet, om gek van te worden. Het naadje van de kous, daar kom je nooit achter. Daarom heet het ook een illusie.
  2. Mirjam:
    13 augustus 2022
    Ja Mark als je vrouwtje niet in de gondel “mocht” in The Venetian in Vegas dan “moet” je haar maar romantisch meenemen naar een gondel in Venetië. Ben alleen bang dat dit nog duurder is 😂