Dag 18 - Reisdag naar Palm Springs

2 augustus 2022 - Palm Springs, California, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben we weer met de ontbijtpakketjes op de kamer ontbeten. Daarna hebben we de koffers weer ingepakt en heeft Justin de auto weer ingeladen. Hij wordt/is er heel handig in. We zijn eerst nog naar Balbao Park geweest in San Diego. Dat is een park met musea en restaurantjes. Daar kwamen we om 11:00 uur aan en was het 26 graden. We zijn naar een techniek museum geweest. Dit was een interactief museum, het lijkt een beetje op het Nemo museum in Amsterdam. We konden dingen uitproberen en bouwen, enz.. We hebben daar ook nog een Imax film gezien genaamd “America in the wild”. Dat was een erg mooie natuurfilm. Daarna hebben we iets verderop in het Balboa Park wat gegeten en zijn we weer naar de auto gelopen. Om 14:40 uur zijn we vertrokken op weg naar de volgende bestemming, Palm Springs. Het was nog steeds 26 graden.

We zouden om 17:00 uur aan moeten komen in Palm Springs, maar in het begin hadden we weer file dus we zijn om 17:28 uur aangekomen bij het hotel. Hier is het 39 graden met een lage luchtvochtigheid. Pffffft, wat is dat heet zeg, het lijkt wel een föhn. Toen we door het stadje reden viel het ons op dat er zo weinig mensen op straat zijn en weinig auto’s. Maar we hebben gelezen dat juli en augustus hier het laagseizoen is. Waarschijnlijk omdat het overdag gewoon te warm is. Rond 19:15 uur zijn we hier naar Denny’s gegaan om te eten. Dat is een echt Amerikaans restaurant waar je de hele dag de hele menukaart kan bestellen. We hadden nu ook bijvoorbeeld roerei kunnen bestellen of pancakes. Maar we hebben gewoon lekker avondeten besteld. Tijdens het eten begon het iets te waaien buiten, maar het was nog steeds 39 graden. Na het eten (20:15 uur) was het al donker. We zijn terug naar het hotel gegaan, ook nu was het rustig op straat.

We zijn bij het hotel nog even gaan zwemmen met z’n vieren. Maar de jongens hadden geen oog voor de oudjes. Die waren al snel een balspel aan het doen in het water met twee andere jongeren uit Nederland. Om 22:00 uur ging het zwembad dicht. De jongens zijn snel komen douchen en gingen in de lobby nog een bordspel doen met die andere twee jongeren uit Nederland. Wij gaan zo slapen en dan hopen we dat de jongens zachtjes doen als ze zo dadelijk terugkomen. Morgen hebben we weer een reisdag, naar Lake Havasu City (Arizona). Dat is net als vandaag een tussenstop omdat we op weg zijn naar de Grand Canyon. In Lake Havasu City is het, volgens Mark, 41 graden. Lekker hoor…!!!

1. Ma:
    2 augustus 2022
    Gelukkig heeft de auto airconditioning, wat een hitte.🌝🌞
  2. Mirjam:
    2 augustus 2022
    En het wordt alleen maar warmer jongens daar staan Arizona en Nevada bekend om. Veel plezier and hydrate!