Dag 19 - Reisdag naar Lake Havasu City

3 augustus 2022 - Lake Havasu City, Arizona, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben we om 9:45 uur lekker ontbeten in een restaurantje in de buurt van het hotel. We hadden kortingsbonnen gekregen bij het inchecken en ja, we zijn toch Nederlanders! Na het ontbijt hebben we de auto weer ingeladen en reden we om 11:00 uur weg het was toen al een hele warme 36 graden. We zijn eerst naar een supermarkt gereden want inmiddels was ons water (80 flesjes van 500 ml) zo goed als op. We hebben ook gelijk eten voor de lunch en wat andere spullen gekocht. Toen we daar om 11:40 uur wegreden naar het Joshua Tree National Park was het inmiddels 38 graden. Dit park ligt op de route en is mooi om doorheen te rijden en te bekijken. Onderweg naar het park was het inmiddels 41 graden, gelukkig doet de airco het goed dus daar hebben we niet zoveel van gemerkt. Onderweg heeft Mark nog even getankt en heeft Justin de achterruit en voorruit van de auto schoongemaakt. Hij blijft toch betrokken met zijn werk.

Om 12:50 uur kwamen we aan bij het park en was de temperatuur gezakt naar 35 graden. We hebben bij het Visitors Center een kaart gepakt en zijn toen met de auto door het park gereden. Om 13:50 uur hebben we in het park even buiten gegeten. De zon was achter de wolken dus was het niet zo warm, maar 30 graden. De jongens hebben de rotsen/bergen beklommen en hebben twee gekko’s gezien. Tot zover de wildlife. De rotsen/bergen leken wel opgestapelde stenen en rotsblokken. Heel apart om te zien. Na het eten hebben we het adres van het hotel in de navigatie gezet, onze eindbestemming van vandaag. We rijden nu al dagen door verschillende landschappen die het vast niet erg zouden vinden als het even een paar dagen (normaal, dus geen hoosbuien) zou gaan regenen. Het ziet er allemaal dor en erg droog uit. Maar de wisselingen en de kleuren van het landschap zijn ook wel erg mooi.

Toen we vandaag het natuurpark uitreden stond er een bord langs de weg dat er de komende 100 mijl geen servicepunten zijn onderweg. Dus dat is iets meer dan 160 km zonder tankstations, garages, winkels, restaurants, dorpjes etc. Echt helemaal niets! Nog niet eens een verdwaald trailerpark. Alleen maar een tweebaansweg, met niet overal goed asfalt. Weinig tegenliggers en buiten is het 40 graden. En dan liggen er (bijna de hele weg) drie mensen te slapen in de auto. Mark kreeg een bijzondere band met z’n Spotify playlist. In het laatste deel van de route waren veel korte heuvels in de weg. Op de verkeersborden aangeduid met ‘DIPS’. Dan zie je de tegenliggers steeds ‘verdwijnen’ en weer ‘terugkomen’ in je gezichtsveld. En dat geeft dan bij sommige mensen in de auto (lees Judith) een raar gevoel in de buik. Wel grappig als er dan iemand soms ineens ‘oooh…’ zegt!

We waren om 17:35 uur bij het hotel, daar was/is het 44 graden. Ook dit jaar heeft Mark iets met kamer nummers (vorige keer was dat met nr. 7 of nr. 1) we hebben nu nummer 206. Uit de lift hangt een bordje met welke nummers welke kant op moesten. Mark kijkt naar het bord, ziet dat we naar rechts moeten en gaat naar links. Waarschijnlijk heeft hij last van de hitte. Op de kamer hebben we even op bed gelegen. We wilden even zwemmen maar Justin zag dat het zwembad gesloten was. Nu zagen we een erg klein zwembadje in de volle zon toen we aankwamen dus ik weet niet of het echt verkoelend was geweest. We hebben net bij de In-N-Out Burger gegeten. Een simpele, maar erg lekkere hamburger met frietjes. We hadden vanavond het idee dat als je wat langer buiten bent dat je dan een beetje aan de hitte went. Dit is weliswaar alleen zo als je buiten loopt. Als je van binnen naar buiten loopt, loop je weer tegen een ‘muur’ van hitte aan. We gaan wat vroeger slapen vanavond want morgen willen we bijtijds gaan rijden. Dan gaan we een stuk over de beroemde Route 66. Tijdens deze rit denken we wat vaker te gaan stoppen, waardoor de reis wat langer gaat duren. Ons eindpunt morgen is de Grand Canyon, zuidkant. We willen daar de zonsondergang zien om ca. 19:30 uur dus willen we om ca. 16:00 uur inchecken bij het hotel en dan naar de Canyon.

1. Ma:
    3 augustus 2022
    Verlangen jullie nog niet naar een beetje regen en een lekker prakkie?🌧🥗