Dag 23 - Dag in Page

7 augustus 2022 - Page, Arizona, Verenigde Staten

We hebben vanmorgen om 9:00 uur lekker ontbeten in het hotel. Daarna hebben we rustig aan gedaan en lekker op bed gelegen. Mark heeft de administratie even bijgewerkt. Om 12:30 uur heeft Justin bij de Subway broodjes gehaald voor de lunch en hebben Mark, Judith en Colin vast de voorwaarden van de “wandeltocht” geaccepteerd. Judith heeft ook even alle flesjes weer gevuld met water. We hebben vier stevige waterflesjes die we telkens vullen met water uit kleinere minder stevige flesjes. Om 13:10 uur zijn we vertrokken naar het vertrekpunt van de tour, toen was het 34 graden.

Bij het vertrekpunt van de tour moesten we verklaren dat we geen Corona hebben, geen klachten hebben en niet in contact geweest zijn met iemand die is besmet met Corona. We moesten ook de gehele excursie (binnen en buiten) een mondkapjes op, erg fijn met (inmiddels) 35 graden. Om 14:00 uur zijn we vertrokken voor onze tocht door de Lower Antelope Canyon. Ook deze excursie was weer met een Navajo-gids. Deze canyon is een zogenaamde slot canyon. Er is een ‘Upper’ en een ‘Lower’ variant. Dit zijn smalle kloven die door water of modder zijn uitgesleten. We moesten eerst een aantal trapjes af om in de canyon te komen waarvan één erg steil. Daarna hebben we tussen de rotsen door gelopen, totaal iets meer dan 400 meter. Het was echt enorm mooi en erg indrukwekkend. De kleuren van de rode en oranje gesteente en het zonlicht die de kloof inkomt. Er waren erg smalle doorgangetjes. En na iedere bocht was er weer een mooi uitzicht met licht en kleuren.

Om 15:20 uur was de tour afgelopen. Daarna zijn we om 15:45 uur naar de Horseshoe Bend gereden. Dat is een hoefijzervormige lus in de waterloop van de Colorado rivier ook hier bij Page. Daar aangekomen moesten we vanaf de parkeerplaats een minuut of 10/15 door 36 graden in de zon (erg heet) lopen voor we bij het uitkijkpunt waren. Het was het lopen wel waard. Wat een mooi uitzicht van bovenaf op de rivier. Na een minuut of 20 zijn we weer teruggegaan naar de auto, wat kan je blij zijn met airco zeg! We zijn naar het hotel terug gereden en daar zijn we op de kamer weer bijgekomen van de hitte.

Om 18:30 uur zijn we naar een restaurant gegaan om te eten. Het was een soort sportbar dus we konden naar honkbal kijken tijdens het eten. Mark en Justin hadden een hamburger, Judith een Caesar salade met kip en Colin had geen trek dus die nam een peperoni pizza van 16 inch (40 cm). Justin heeft hem een beetje geholpen en twee stukken pizza opgegeten. Het was een leuk restaurant met een leuke sfeer en het eten was erg lekker. Hier duurde het best lang voor ze de tafel kwamen afruimen en we de rekening kregen. Mark was allang klaar met eten. Toen we rond 20:00 uur naar huis reden was het nog steeds 33 graden. Maar het was wel lekker buiten. Als het hier waait, waait het warme wind dus het koelt niet echt af, maar je merkt wel ietsjes verschil. Weer terug op de kamer hebben Mark en Colin naar UFC vechten gekeken. Hetzelfde als waar we vorige week in San Diego op straat naar hebben staan kijken. We gaan straks weer lekker slapen en dan hebben we morgen een reisdag naar Bryce Canyon National Park. Daar blijven we dan twee nachten.

1. Ma:
    7 augustus 2022
    Als jullie thuiskomen moeten jullie echt uitrusten, wat een druk programma.. 💕