Dag 30 - 2e dag in Las Vegas

14 augustus 2022 - Las Vegas Strip, Nevada, Verenigde Staten

Vanmorgen ging de wekker om 7:30 uur, Mark sprong gelijk uit bed en ging zich wassen en aankleden. Het bleek dat Shin Lim en de man in de regenboogjurk toch invloed hebben gehad, want hij zegt dat hij helemaal niet heeft geslapen vannacht. Vandaag bedachten we ook dat een ronde(!) roltrap gisterenavond in Caesars Palace heeft bijgedragen aan het feit dat zijn hersenen van slag waren. Toen Mark aangekleed was heeft hij koffie en thee gehaald beneden bij Starbucks en zijn Judith en de jongens zich ook gaan klaar maken. Om 9:35 uur gingen we naar beneden voor het ontbijt in één van de vele restaurants in het hotel. Daar was het druk en moest Mark zijn telefoonnummer geven zodat hij een sms’je kon krijgen als er een tafeltje vrij was. Terwijl we aan het wachten waren hebben we daar op een tv een deel van de wedstrijd van Manchester United gekeken, en dat ging niet zo goed. Om 10:05 uur kreeg Mark een sms’je dat er een tafeltje vrij was dus we konden gaan ontbijten.

Na het ontbijt zijn we naar buiten gegaan en hebben we buskaartjes gekocht om naar het begin (of het einde, ligt eraan vanaf welke kant je het bekijkt) van de Strip te gaan, dat is namelijk best een eindje lopen. Nadat we weer uitgestapt waren zijn we daar een aantal hotels gaan bekijken. In een hotel Excalibur was een game hal. We hebben een kaart gekocht voor de jongens zodat ze wat Arcade spelletjes konden spelen. Toen de kaart op was leunde Judith per ongeluk tegen de joystick van een grijp machine met Sesamstraat knuffels. De grijper bewoog maar hield niks vast, daarna hebben de mannen het nog een aantal keer kunnen proberen en dit heeft ons Koekiemonster, Grover en Big Bird opgeleverd. En dat gratis en voor niks.

We zijn ook nog in andere hotels geweest, MGM Grand (het grootste hotel), New York New York, Paris. Justin zei dat je als je in Las Vegas bent geweest ook kan zeggen dat je in New York, Parijs, Venetië en Egypte bent geweest :). Eén hotel is gebouwd in de vorm van een piramide, hotel Luxor. Toen we bij het hotel Paris waren en naar binnen wilde lopen zagen we een hééle grote donkere man met grote baard aan komen lopen. De jongens verschoten van kleur en werden wat enthousiast want het leek er sterk op dat het Shaquille O’Neal was (= beroemde Amerikaanse basketballer). Lieve hemel wat was/is hij (of z’n look-a-like) groot, echt bizar. Hij moest zelfs bukken om door de deur te kunnen. We hebben nog wat foto’s opgezocht via Google en we weten niet zeker of het echt Shaquille O’Neal was.

Na nog kort in het hotel Bellagio te hebben rondgekeken zijn we rond 16:00 uur terug gelopen naar ons hotel. Daar hebben we lekker gelegen èn tv gekeken (de afgelopen dagen deed de tv het niet). Colin kon weer naar het vechten kijken, hij heeft Mark inmiddels ook besmet dus samen hebben ze gezellig gekeken hoe twee mensen elkaar in elkaar schoppen en slaan. Wat een lol. Om 18:45 uur zijn we weer naar beneden gegaan om te gaan eten. Na het eten zijn we naar het hotel naast ons (The Mirage) gegaan want daar is buiten vier keer per avond een show met een soort vulkaanuitbarsting. Maar deze deed het vanavond niet, we zijn dus maar weer terug gegaan naar ons hotel. Mark en Judith hebben toch nog even gegokt in het casino hier, maar helaas hebben we onze vakantie niet terug verdiend. Weer terug op de kamer hebben we de koffers ingepakt en nu gaan we zo lekker slapen. Morgen gaat de wekker om 5:30 uur want we willen om 7:45 uur wegrijden uit de parkeergarage om de huurauto in te leveren en naar het vliegveld te gaan. Onze 1e vlucht naar San Francisco vertrekt morgen om 11:05 uur. En dan zit morgen deze geweldige zomervakantie er echt op. En gaan we weer lekker naar huis.

1. Ma:
    14 augustus 2022
    De laatste dag,nog veel plezier en een veilige reis naar huis. Ik zal blij zijn als jullie weer thuis zijn, 4 weken is wel erg lang hoor. Dikke kus 💋❤
  2. Mirjam:
    14 augustus 2022
    Safe travels liefies. Can’t wait to finally see some pictures.