Dag 13 - Reisdag naar Los Angeles, Anaheim

28 juli 2022 - Garden Grove, California, Verenigde Staten

Vanmorgen stond de wekker op 7:00 uur maar we hebben relaxed gedaan en hebben rond 10:30 uur de auto ingeladen en uitgecheckt en zijn daarna bij de Starbucks gaan ontbijten. Buiten naast de Starbucks stond op de stoep een vierkant party tentje en daar zat iemand in waarbij je een Corona test kon laten doen. Het kon een PCR-test zijn of een antigeen test. We vonden het er niet heel betrouwbaar uitzien maar er was in ieder geval één persoon die zich heeft laten testen. Het is wel laagdrempelig.

Om 11:00 uur reden we weg bij het hotel (we hadden de auto daar laten staan) naar de parkeerplaats bij Santa Monica Pier en Venice Beach, het was een lekkere 22 graden. Om 11:52 uur kwamen we aan bij de parkeerplaats. We zijn eerst naar Santa Monica Pier gelopen. Naast het strand (wat erg vlak en strak was, net alsof er ‘s ochtends eerst iemand komt om het strand egaal glad te maken) was een wandelpad daar zijn we overheen gelopen. We zijn langs het Baywatch hoofdkantoor gelopen, maar we hebben Shauni, Mitch, C J Parker, Eddie en Hobie niet gezien. Op de pier zijn souvenirwinkels, restaurants en er is een klein pretpark met o.a. een achtbaantje. Aan het eind van de pier waren allemaal mensen aan het vissen. Tussen alle vis draden zwom een zeeleeuw. Erg leuk om te zien.

We hebben op de pier even wat gegeten en zijn daarna naar Venice Beach gelopen. Daar zijn veel mensen in de buitenlucht aan het sporten zoals basketbal, volleybal, tennis en fitness. Maar er was ook een skateboard park met verschillende banen en heuvels. Er waren een aantal jongens bezig met stunts maar één jongen was echt heel goed. Hij deed hele gave stunts. Er was een hek waar het publiek achter stond op beton. Op één plek was er achter het hek een grote open plek beton met de ingang van het skate park. Op de hoek zat een man in een rolstoel achter het hek, op een gegeven moment ging die jongen op het skateboard richting die man en sprong er met board en al overheen, super gaaf.

Daarna hebben we op een terras nog een drankje gedaan en zijn we terug gelopen naar de auto en om 16:30 uur vertrokken naar Anaheim. Gelukkig kennen ze in Los Angeles ook een avondspits, en in zo’n wereldstad is dat echt veel file rijden :(. Over een stuk waar je zonder spits ongeveer 45 minuten over zou doen hebben we 2 uur en een kwartier gedaan, pfff…! En zeker op 10 verschillende snelwegen gereden. Gelukkig hebben we de TomTom bij ons, want als je hier niet bekend bent is dit zonder navigatie vrijwel niet te doen.

Nadat we bij het hotel waren ingecheckt hebben we op de kamer gelijk alle vuile was bij elkaar gepakt en heeft Judith met hulp van Justin de was gedaan hier in het hotel. We hadden twee wassen te doen, toen we bij de wasmachines waren stond er (natuurlijk) geen uitleg bij. Er waren twee wasmachines vrij maar we zagen bij maar één wasmachine een mogelijkheid om te betalen (met creditcard) dus hebben we voor de zekerheid maar één was gedaan. Toen we weer naar de kamer liepen kwamen we Mark tegen. Na een kort overleg is besloten dat Mark en Justin pizza’s gingen halen.

Judith is terug gegaan naar de kamer en is na ongeveer een half uur terug gegaan voor de tweede was en om de eerste was in de droger te doen. Tijdens het pizza eten was de tweede was klaar en hebben Judith en Justin de was in een droger gedaan en daarna de droger, die inmiddels klaar was, leeg gehaald. Terug op de kamer heeft Judith, met hulp van Mark die zijn eigen shirts heeft opgevouwen, de was gevouwen. En daarna was de tweede droger klaar en kan de was weer gehaald worden. Nadat die ook gevouwen was kon ook Judith even op bed liggen. We gaan proberen om bijtijds te gaan slapen want morgen gaan we naar het eerste attractiepark hier bij Disneyland.