Dag 12 - 2e dag in Hollywood

27 juli 2022 - Hollywood, Los Angeles, California, Verenigde Staten

Vanmorgen werden we om 5:50 uur wakker van een helikopter die over ons hotel bleef vliegen. Waarom??? Geen idee, maar irritant en vervelend was het wel. Om 8:40 uur hebben we weer bij Starbucks ontbeten en daarna om ongeveer 9:10 uur zijn we vertrokken naar het attractiepark Universal Studios Hollywood. We hebben rond 9:35 uur de auto geparkeerd (ik denk dat we de komende 2 maanden voor dat parkeergeld daar mogen parkeren) en zijn door een winkelstraat annex uitgaansgebied naar het attractiepark gelopen.

Toen we binnen waren kon Mark op de app zien hoe lang de wachttijden waren bij alle attracties en shows. Bij de studio tour was de rij het kortst dus daar zijn we mee begonnen. De studio tour lijkt qua opzet heel erg op de tour die we bij Warner Bros. gisteren hebben gedaan, alleen zaten er vandaag vier stops in en daar gebeurde wat. Eerst werden we aangevallen door dinosaurussen maar gered door King Kong, het karretje bewoog alle kanten op. Daarna stopte we in een metro station bij een perron maar daar gebeurde ook van alles, er stortte dingen in, er kwam brand en er kwam een overstroming. Ook hier bewoog het karretje heen en weer. En verder hebben we Jaws overleeft en zijn we ook nog gered door de acteurs van Fast & Furious. Echt super gaaf allemaal. Na deze tour hebben we verschillende attracties gedaan. Het waren vooral 3D attracties. Dan zit je in een karretje dat stilstaat maar op een scherm zie je van alles gebeuren en het karretje beweegt en volgt wat er op het scherm gebeurd. Dat was erg leuk, maar als we naar ‘beneden vielen’ deed Judith haar ogen dicht, het leek namelijk erg hoog.

We zijn ook naar een stunt show geweest genaamd Water World. Dat was een show met/op water met veel actie, boten, jet skis, een vliegtuig(!), explosies en vuur. Wat een geweldige show was dat ook weer. Tussendoor hebben we even geluncht. Het was een mooie zonnige dag, maar niet te warm. Er was veel schaduw en er waren ventilatoren waar een water nevel voor werd gespoten, dus ook dat werkte verkoelend. Als allerlaatste hebben we de attractie Jurassic World gedaan. Daar stond de hele dag een rij voor van minimaal 100 minuten en dat vonden we te lang. Toen we gegeten hadden en naar de auto wilde lopen zagen we dat de rij nu ‘maar’ 50 minuten zou zijn, dus zijn we er toch ingegaan. De rij bleek echter 35 minuten te duren dus dat was een kleine meevaller. Je gaat met een aantal mensen in een boot en vaart rustig naar boven en daarna rustig door het park met dinosaurussen totdat blijkt dat er een T-Rex is ontsnapt dan gaat de boot snel varen, wordt je hier en daar nat en uiteindelijk ‘stort’ hij dan naar beneden. Het is echt een gave attractie totdat hij naar beneden stort. Tenminste daar verschillen de meningen nog over, de mannen vinden het ‘neerstorten’ ook geweldig. Maar Judith knijpt in de stang voor zich, doet haar ogen dicht en hoofd naar beneden en hoopt dat het goed gaat. Aan de ene kant vindt ze het heel eng, maar de rest van de attractie is echt super leuk.

Om 21:45 uur reden we weer naar het hotel, het was toen 19 graden. Daar liggen we nu even lekker op bed. Morgen hoeven we niet echt te haasten, dan hebben we een korte reisdag naar Anaheim, een andere deelstad van Los Angeles. In de ochtend willen we hier nog even naar Santa Monica Pier en naar Venice Beach en dan in de loop van de middag naar Anaheim. Daar zijn de twee attractieparken van Disney die we gaan bezoeken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mandy:
    Ooee leuk!! Morgen naar ‘Baywatch’!!!🤩
  2. Ma:
    27 juli 2022
    Dat viel dus niet tegen. Zou voor mij iets te heftig zijn, maar ben blij dat jullie het geweldig vonden, op wat kleine dingetjes na voor judith.😜😍
  3. Tante Alie:
    Tante Alie:
    Geweldig voor wie stalen zenuwen heeft. Judith niet geloof ik.