Dag 14 - Dag in Disneyland Park

30 juli 2022 - Garden Grove, California, Verenigde Staten

Vanmorgen ging de wekker vroeg. We konden in het hotel ontbijten dus zijn we om 7:50 uur naar het ‘restaurant’ gegaan en hebben even lekker ontbeten. Om 8:30 uur waren we klaar en zijn we naar het Disneyland Park gelopen. Dat is vanaf het hotel ca. 15 min. lopen. Na de security controle kwamen we in het uitgaansgebied van Disney, Downtown Disney. Hier kun je ook naar toe zonder entreekaartje. Hier zijn verschillende restaurants en winkels en ook een Disney Store.

Toen we bij de ingang van het park aankwamen gingen we (natuurlijk) in de verkeerde rij staan. Deze schoot niet op, de jongens zijn in een andere rij gaan staan en toen ze bijna binnen waren zijn Mark en Judith naar hun rij overgestapt. Toen we binnen waren zagen we op ‘Main Street’ aan het eind het beroemde kasteel van Doornroosje, maar het leek wel of we in Madurodam waren. Dit kasteel is ongeveer de helft zo groot als de soortgelijke kastelen in Parijs en Orlando. Daarna hebben we voor de keuze van de attracties weer het systeem van de kortste rij gedaan. Dat kun je steeds ‘realtime’ zien in de app van Disney. Dit ging vijf attracties goed en toen werden de rijen alweer erg lang.

We hebben veel attracties gedaan die ook in Parijs en Orlando waren, maar er zijn hier ook attracties die in die andere parken niet zijn of die wij nog nooit hebben gezien. We zijn in een attractie van Winnie de Pooh geweest, dat was wel leuk maar eigenlijk meer voor jongere kinderen. En we hebben Mr. Toad’s Wild Ride gedaan. Dat was ook leuk maar we kennen het verhaal niet dus het zei ons niet zo veel. Het was vandaag wel warm, ca. 28 graden. De mannen wilden ook graag naar Splash Mountain. In een boomstam over een waterbaan en dan uiteindelijk 16 meter naar beneden ‘storten’. Wat een lol, maar Judith heeft deze even overgeslagen.

Er waren ook twee attracties van/over Star Wars. De ene had een hele lange rij dus wij hebben de attractie ’Smugglers Run’ gedaan. Dit was een minder lange rij. In deze 3D attractie zaten we in een Star Wars ruimteschip ‘Millennium Falcon’. We zaten er met zes personen in, er waren twee piloten, twee gunners en twee engineers. De piloten waren twee andere mensen, Judith en Colin waren gunners en Mark en Justin waren de engineers. De piloten moesten (natuurlijk) sturen, de gunners moesten de vijand neerschieten en de engineers moesten het ruimteschip weer repareren als deze in het gevecht beschadigd raakte. Er waren allerlei knopjes en als die gingen branden moesten we daarop drukken. Een voordeel hiervan was dat toen we naar ‘beneden’ stortten Judith zo druk met de knopjes bezig was (= schieten) dat ze het niet eens echt heeft mee gekregen. Gelukkig hebben we weer de wereld gered.

Na deze attractie zijn we gaan eten, het was toen inmiddels 21:00 uur. Om 21:45 uur zou het vuurwerk gaan beginnen en er was al vanwege een andere show van alles afgezet dus we moesten nog even een beetje opschieten. We stonden om 21:35 uur ongeveer op een plek met een goed uitzicht. Judith had nog een beetje ‘ruzie’ met een vrouw die waarschijnlijk dacht dat Judith daar op de bus stond te wachten want ze wilde graag nog voor Judith gaan staan. Het vuurwerk was op muziek van Disney en terwijl het vuurwerk bezig was (op de maat van de muziek) werd er op het kasteel(tje) stukjes van de desbetreffende film geprojecteerd. Het was weer echt super gaaf!!!

Na het vuurwerk zijn we erg moe naar het hotel terug gelopen. En dan is ca. 15 min. lopen ineens een heel eind. Daar zijn we onder de douche gegaan en snel gaan slapen. Morgen gaan we naar het andere park: Disney California Adventure Park.

1. Ma:
    30 juli 2022
    Hoe bedoel je spectaculair gaaf.