Dag 15 - Dag in Disney California Adventure Park

30 juli 2022 - Garden Grove, California, Verenigde Staten

Vanmorgen stond de wekker weer bijtijds want Mark wilde het verhaal van gisteren, vanmorgen versturen. Helaas is dit toch niet gelukt. Nadat we weer in het hotel hadden ontbeten zijn we richting de Disney parken gelopen. Vandaag zijn we in Disney California Adventure Park. Hier zijn attracties die over het algemeen wat stoerder zijn als in Disneyland Park. We begonnen met een attractie van/over Spider-Man. We moesten Spider-Man helpen in een 3D attractie, we moesten allemaal spider robotjes kapot maken met spinnenwebben, die we op zijn Spider-Man’s moesten gooien. Super leuk maar aan het einde hadden we geen/nauwelijks nog gevoel in onze armen van het ‘nep’ gooien.

We zijn daarna in een wild waterbaan geweest, net als de Piraña in de Efteling. Dat was echt weer op zijn Amerikaans, meer water, sneller, harder en natter. We waren allemaal helemaal nat vooral Justin, bij hem kwam het zo het ‘bootje’ in en liep het zo zijn schoen in. We waren er net uit en toen ging de attractie in storing, dus dat was goed getimed. Konden we in de zon bij ca. 28 graden weer opdrogen. We zijn ook in een reuzenrad geweest. Die was erg hoog volgens Judith. Je kon kiezen tussen bakjes die stil bleven hangen tijdens het ronddraaien of bakjes die bewogen en schommelden tijdens het ronddraaien. Judith en Colin zijn in een stil bakje gegaan en Mark en Justin in een bewegend bakje. Judith vond het stille bakje al spannend genoeg. Hierna hebben we wat gegeten en daarna zijn we in een attractie gegaan van de film Cars waar je uiteindelijk gaat racen in een auto over een baan tegen een andere Cars auto. Zo gaaf en zo mooi gemaakt.

Judith heeft tijdens het wachten in één van de rijen vandaag de app van het spelletje “wie ben ik” gedownload, dus konden we dat spelen tijdens het wachten in de rij. Je moet de telefoon voor je hoofd doen en dan komt er een categorie (dier, land, film etc. net welk onderwerp je kiest) en de andere moeten het dan voor je omschrijven. Heel leuk en we hebben erg gelachen. Colin had op een gegeven moment ‘timmerman’, dus toen wij zeiden gebruikt een hamer en spijkers kwam hij er nog niet uit. Dus wij vroegen waar gebruik je dan een hamer en spijkers voor? Waarop Colin zegt: “om te hameren…” Doordat we dat spelletje doen gaat de tijd voor je gevoel snel voorbij en duurt de rij niet zo lang.

De mannen zijn nog in een achtbaan geweest. Colin vond het wel erg spannend want dit wordt de eerste keer dat hij een attractie doet die over de kop gaat, de held. Judith heeft in de schaduw op de tassen gepast, ook belangrijk:). Colin vond de achtbaan fantastisch!!! Daarna zijn we in een 3D attractie geweest waarbij je een soort kleine kanon voor je had in je wagentje, je moest een 3D bril op en op kermis attracties schieten door aan het touwtje van je kanonnetje te trekken. De mannen hebben gewonnen. Ze hadden zelf een reden bedacht dat ze zoveel punten hadden, maar die zal ik hier niet herhalen omdat dit een nette blog is…..

Daarna was het 18:15 uur, we wilde nog in zeker twee attracties maar daar was een lange rij dus hadden we bedacht dat we eerst zouden gaan eten zodat als wij klaar waren de rest aan het eten was en de rij wat minder lang zou zijn. Deze tactiek werkte op zich goed want er was een kwartier kortere rij, maar toen we net in de rij stonden werd er gezegd dat er technische problemen waren en de attractie tijdelijk gesloten werd, jammer hoor :(. Toen zijn we in een attractie geweest waar je in een rij stoelen zat en naar een scherm keek (soort IMAX). De stoelen gingen een stukje (een meter of 4) omhoog maar op het scherm zag je dat we aan het vliegen waren, het was erg mooi maar ook enorm hoog. Judith heeft af en toe haar ogen dicht gedaan. Als het weer minder hoog was zei Colin dat ze weer kon kijken. Het was heel mooi maar ook erg eng. Judith had pijn in haar vingers van het knijpen in de handsteunen en zweethanden.

Als laatste zijn we in een attractie geweest van Monsters Inc. Nu zaten we in een taxi en reden rond. Dit was anders als dat we verwacht hadden, ook wel weer leuk maar leuker voor jongere kinderen denk ik. Om 22:05 uur waren we weer terug in het hotel. Onze voeten zijn er klaar mee. Het waren leuke maar vermoeiende dagen. Waar we ons nog over hebben verbaasd is dat er veel mensen zijn die later dan de rest van het gezelschap in de rij gaan staan en dan langs alle overige mensen naar voor lopen om weer bij de bekenden/familie aan te sluiten. Dat gebeurd hier zo vaak en het verbaasd ons steeds weer dat iedereen het ‘normaal’ lijkt te vinden. Nu even douchen en dan lekker slapen. Morgen hebben we een reisdag naar San Diego.

1. Ma:
    30 juli 2022
    Geweldig, ik zou doodsangsten uitstaan. Maar ja dat weet je. Nog veel plezier.🥰😍