Dag 16 - Reisdag naar San Diego

31 juli 2022 - San Diego, California, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben we rustig aan gedaan. We hebben eerst ontbeten in het hotel en hebben toen de spullen gepakt. Toen we allemaal klaar waren zijn we om 10:25 uur vertrokken het was toen 24 graden. We zijn eerst even naar de Crystal Cathedral geweest, een paar straten verderop van het hotel. Dit was tot 2013 de protestantse kerk van dominee Schuller, deze kerkdiensten werden in Nederland uitgezonden door/bij Hour of Power. Sinds 2019 is het een katholieke kerk geworden en is de naam gewijzigd in Christ Cathedral. De buitenkant is erg indrukwekkend. Natuurlijk hebben we hier ook kaarsjes gebrand. We wilde ook naar binnen maar daar was nog een trouwdienst bezig. Toen die was afgelopen mochten we naar binnen en ook foto’s nemen. Dit voelde wel gek en we hebben ook even gewacht want er werden nog verschillende foto’s met het bruidspaar gemaakt. Maar dit duurde wel erg lang dus zijn we, net als andere bezoekers, toch maar wat foto’s gaan maken en heeft Mark gefilmd. Heel mooi allemaal.

Daarna zijn we naar een shopping outlet geweest. Een soort Rosada, allemaal outlet winkels en eetgelegenheden. Dat zijn in het algemeen goedkopere winkels. Inmiddels was het 12:10 uur en was het 29 graden naar het voelde warmer aan, het waait ook niet. We kwamen eerst langs een snoepwinkel, Mark wilde wat snoepjes kopen. Er waren verschillende soorten snoep die in zakjes in de bakken lagen, je hoefde dus niet te scheppen. We konden nergens een prijs zien en dat is altijd gevaarlijk. Toen Judith ging betalen bleek weer “als de prijs er niet bij staat is het (veel) te duur”. We hebben ca. 2,2 kilo snoep gekocht voor $ 84,00. Mark kreeg accuut weer last van hartkloppingen. Maar het zijn dan ook wel ‘Sweets of Heaven’. Dit is echt idioot, belachelijk, debiel en slaat helemaal nergens op. Dat is vier keer zo duur als schepsnoep bij het Kruidvat. Het tasje werd bewaakt alsof we goud in handen hadden.

We zijn ook nog even naar de Tommy Hilfiger winkel geweest. Daar hebben we even kleding ingeslagen. Bij de kassa heeft Mark ons e-mailadres achter gelaten voor nog eens extra korting. Daarna hebben we wat gegeten bij de Subway. Na het eten heeft Mark getankt en kon de reis naar San Diego beginnen. De reis zou ca. 1,5 uur duren, maar de spits begint hier denk ik vroeg want we hebben er 20 minuten langer over gedaan. Om 17:30 uur waren we in het hotel. We hebben even op bed gelegen en Colin heeft op tv naar vechtsport gekeken. Hij is blij dat we in Amerika zijn want in Nederland wordt het ook uitgezonden maar dan natuurlijk midden in de nacht.

Om 19:00 uur zijn we naar het uitgaansgebied van San Diego geweest dat heet Gaslamp Quarter. Dat is autovrij, met winkeltjes en restaurants, erg gezellig. Daar hebben we lekker wat gegeten. Toen we na het eten weer naar het hotel liepen stond er een tv half op de stoep waar allemaal mensen naar stonden te kijken hoe twee vrouwen elkaar aan het slaan en schoppen waren. Dit was diezelfde vechtsport die Colin eerder ook aan het kijken was en hij wilde dit graag zien, dus we hebben de wedstrijd op straat verder staan kijken. De mensen om ons heen gingen helemaal op in de wedstrijd. Na de wedstrijd zijn we verder gelopen, tenminste de mannen liepen en om ze bij te houden moest Judith bijna rennen. Ze zei toen: “Hallo, ik ben 1,72 en geen 1,80 of groter en inmiddels 50”. Toen hebben de mannen (even) het tempo aangepast. Nu liggen we even lekker op bed en dan morgen een dagje San Diego.

1. Ma:
    31 juli 2022
    Ben gisteren bij mirjam geweest want caitlin is thuis. Was ook gezellig. Minder vermoeiend. Zullen jullie zuinig zijn op de snoepjes ha ha.🤑