Dag 24 - Reisdag naar Bryce Canyon

8 augustus 2022 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Omdat we gisteren geen tafeltje binnen hadden voor het ontbijt en het buiten best wel al warm was, zijn Justin en Judith om 8:40 uur vast naar beneden gegaan om een tafeltje te hebben. Dat is gelukt en toen Mark er uiteindelijk ook was hebben we lekker ontbeten. Toen we na het ontbijt weer op de kamer waren is Mark zich gaan scheren, de anderen hebben de koffers gepakt en tv gekeken. We zaten Friends te kijken dus Mark schoot niet erg op. Het waren volgens Mark ook allemaal erg leuke afleveringen. Om 10:35 uur reden we weg bij het hotel, we gaan Page verlaten. Page is een klein dorpje met ongeveer 6500 inwoners. Met veel hotels en gisteren reden we door een straat met zeker 10 verschillende kerken.

We moesten nog een paar boodschapjes hebben waaronder de lunch voor vandaag, dus we zijn eerst nog even naar de Walmart gereden. Om 11:20 uur reden we daar weg, het was alweer 33 graden buiten. En nu op weg naar Bryce Canyon National Park. Onderweg hebben we weer een tijdzone gepasseerd dus we zijn weer een uur ‘kwijt’. We hebben onderweg even gestopt om onze lunch op te eten. Het was een mooie plek langs de route met picknick tafels. Het was lekker in de schaduw. Tijdens het eten bleek dat Colin geen fan is van wespen zullen we maar zeggen. Om 14:45 uur reden we weer verder.

Om 15:35 uur waren we in het hotel, vlak bij de ingang van het natuurpark. De temperatuur is gezakt naar 29 graden. Er stond een redelijke rij voor het inchecken en onze kamer was nog niet klaar, we moesten even wachten tot 16:00 uur. Mark heeft dat probleempje even opgelost door naar de wc te gaan. Toen hij terug kwam konden we de ‘sleutel’ van de kamer ophalen. Om 16:20 uur waren we op de kamer. Daar hebben we even op bed gelegen en zijn rond 17:50 uur naar het Visitors Center geweest van Bruce Canyon National Park. Hier willen we morgen naartoe en het is verstandig om even wat voorwerk te doen.

Aangezien Mark heeft gelezen dat het erg druk kan zijn hadden we bedacht dat het een goed idee was om nu alvast een kaart van het gebied te halen zodat we morgen niet in de rij hoeven te staan. Mark wilde morgen ook eigenlijk voor 8:00 uur al weg maar daar hebben Judith en de jongens hun veto over uitgesproken. We hebben als compromis afgesproken dat we om 7:30 uur gaan ontbijten hier in het hotel en dan na het ontbijt gelijk naar het park gaan. We gaan dan eerst naar de verste uitkijkpunten omdat we denken dat het daar dan nog rustig is en rijden dan weer naar het begin.

Toen we weer terug waren zijn we in het restaurant van het hotel gaan eten. Er zaten Nederlanders aan een tafeltje in de buurt (te herkennen aan een lelijk Amsterdams voetbaltenue) en toen het eten er was heeft Judith even gevraagd of ze een foto van ons wilde maken. Na het eten zijn we even door de winkel bij het hotel gelopen en daarna zijn we weer naar de kamer gegaan. Mark heeft even gekeken hoe we precies moeten rijden om bij de uitkijkpunten te komen. Daarna gaan we bijtijds slapen, want morgen gaat toch weer vroeg de wekker.

1. Ma:
    8 augustus 2022
    Het is elke keer weer, pluk de dag.🥰