Dag 25 - Dag in Bryce Canyon

9 augustus 2022 - Bryce Canyon, Utah, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben we om 7:40 uur ontbeten in het hotel. Na het ontbijt zijn we om 8:20 uur naar Bryce Canyon National Park gegaan het was toen 15 graden. Voordat we het park inreden zagen we een aantal hertjes aan de kant van de weg staan, zo leuk. In het park zijn we eerst naar het uitkijkpunt gereden dat het verste weg lag. We dachten dat het daar nog rustig zou zijn. Die truc werkte, het was er nog erg rustig en het was een erg mooi uitzicht. We hebben daar ook een wandeling van ongeveer twee kilometer gedaan. Daarna zijn we terug gaan rijden en zijn we bij alle overige uitkijkpunten geweest. Die lagen ook allemaal rechts van de weg, dus dat was ook makkelijker. Het bleef rustig dus onze tactiek heeft gelukkig gewerkt. Om 10:00 uur was het 19 graden, heerlijk dus om te wandelen. Bij alle uitkijkpunten was het uitzicht ge-wel-dig.

Er waren daar heel veel eekhoorntjes/chipmunks. Onderweg zag Judith ook iets groots en zwarts lopen tussen de bomen. De mannen geloofde het niet maar Mark heeft toch de auto maar gekeerd. Toen we er weer langs reden zag Judith het weer en toen ze het aanwees zei Justin: “Er loopt echt wat”. Judith heeft er foto’s van genomen. We denken dat het een koe/bizon is en geen beer. Het dier was inmiddels gaan liggen. Bij een stop genaamd Sunrise hebben we eerst van het uitzicht genoten en hebben daarna weer een stukje gewandeld. Inmiddels was het 29 graden maar het bleef wel lekker, het waaide ook een beetje en deze keer werkte het wel een beetje verkoelend.

Na alle stops waren we rond 14:30 uur weer op de hotelkamer. Daar hebben we even op bed gelegen en tv gekeken. Om 15:30 uur zijn we met z’n vieren even gaan zwemmen hier bij het hotel. Rond 17:20 uur waren weer terug op de kamer en hebben we gedoucht en lekker gelegen. Om 18:30 uur zijn we naar het restaurant gelopen, want dat zou om 18:30 uur open gaan had Justin gisteren gezien. Toen we daar aankwamen stonden er mensen buiten te wachten dus we dachten dat het erg druk was, maar er hing een briefje op de deur dat ze vandaag om 18:45 uur opengingen. We hebben dus even een minuut of 5 gewacht en hebben toen lekker buiten gegeten.

Aan de overkant van de straat waren een aantal kleine winkeltjes gebouwd in de stijl van het Wilde Westen. Daar hebben we na het eten even rond gekeken. Judith en de jongens hebben daar een ijsje gehaald en daarna zijn we weer naar de kamer gegaan. Morgen is het weer vroeg dag want als je na 8:00 uur gaat ontbijten in het hotel staat er een lange rij werd gisteren gezegd. En toen we er vanmorgen om 7:40 uur waren was het al erg druk. Dus we willen morgen geen risico nemen en toch maar voor 8:00 uur gaan ontbijten, omdat dit maar tot 10:00 uur kan. Daarna kunnen we op ons gemak de koffers verder inpakken, we moeten uiterlijk 11:00 uur uitchecken. Daarna gaan we hier nog één wandeling doen van ongeveer twee kilometer lopen en daarna vertrekken we naar Zion National Park. Dat is niet zo heel ver hier vandaan, iets minder dan twee uur rijden. Daar blijven we dan twee nachten.

1. Ma:
    9 augustus 2022
    Jullie lopen wat af.. een goeie conditie training