Dag 9 - Reisdag naar San Luis Obispo

24 juli 2022 - San Luis Obispo, California, Verenigde Staten

We zijn vanmorgen weer om 7:00 uur gewekt door de wekker. Daarna hebben we rustig aan gedaan en gezien dat Max Verstappen op de tweede plaats begint morgen bij de race en dat Wout van Aert de tijdrit heeft gewonnen. Toen we om 9:50 uur enthousiast in korte broek en t-shirt naar buiten gingen om te ontbijten bleek dat we ongeveer de enige waren die zo zomers gekleed waren. Dat was ook niet zo gek want het was koud buiten, een graad of 15. We hebben bij een restaurant tegenover het hotel een crêpe met (roer)ei, ham en kaas gegeten. Dat was erg lekker.

Tijdens het eten liepen er een aantal mensen in regenboog kleren voorbij. Toen Mark even op internet zocht bleek dat er vandaag een pride door het stadje zou gaan. Na het ontbijt kreeg Mark vlekken voor zijn ogen (oftewel migraine), hij heeft toen twee paracetamol genomen en is naar de hotelkamer gegaan. Judith en de jongens zijn naar de Subway gegaan om broodjes voor de lunch te halen. Toen ze de broodjes hadden en terugliepen naar het hotel bleek dat de straat voor het hotel, en waar de uitgang van de parkeergarage was, was afgezet voor de pride. Justin heeft toen aan een agent gevraagd of we er toch nog door konden. Het bleek dat er nog een uitgang van de parkeergarage was dus dat kwam goed. Je kon dan wel maar één kant de staat uit, maar goed daar hebben we navigatie voor.

Terug op de hotelkamer bleek dat de vlekken voor z’n ogen bij Mark weg waren dus konden we vertrekken. IJs halen voor in de koeltas, wat drinken en de broodjes erbij, en weg waren we. Bij de uitgang van het hotel bleek dat de pride net was begonnen en tussen het hotel en de parkeergarage over de promenade liep. Gelukkig waren en open stukken in de optocht dus konden we even snel oversteken. Uiteindelijk was de auto ingeladen en konden we weg. Inmiddels was het 11:25 uur. We zijn eerst over de ‘17-mile drive’ gereden, een mooie beroemde weg langs de kust. Hier zijn we af en toe gestopt voor mooie uitzichten. Er was een stop dat ‘birdrock’ heet, op de rots vlak voor de kust zitten veel vogels en er liggen zeeleeuwen. Justin is in de auto gebleven want, volgens hem, hadden die vogels met elkaar afgesproken dat als hij de auto uit zou komen dat ze hem dan met zijn allen zouden aanvallen. Justin heeft het niet zo op alles met vleugels en snavels.

Na de ‘17-mile drive’ zijn we over highway 1 naar beneden (het zuiden) gereden naar het volgende hotel. Toen we de navigatie aanzette voor de route naar het hotel bleek dat we 125 mijl (ca. 200 km) op highway 1 moesten blijven. De route was erg mooi en we zijn een aantal keer gestopt om te genieten van het uitzicht. Een groot deel van de route gaat langs de kliffen. Rond 17:10 uur waren we in het hotel, bij het inchecken kregen we bonnetje voor een gratis drankje. Dus we hebben een lekker glaasje vers geperste appelsap gedronken (het hotel heet Apple Farm), erg lekker. Daarna hebben we de auto uitgeladen en zijn we naar de kamer gegaan. De mannen vinden het qua stijl een kamer van een poppenhuis. De kamer heeft bloemetjesbehang, een bed met ijzeren bed ombouw en sprei, open haard, bankje met bloemetjesmotief in de vensterbank en een douchegordijn met roesjes.

Om 19:15 uur zijn we naar de McDonald’s gegaan om even lekker ongezond te eten. Daarna zijn we naar de film geweest. We zijn naar een echte drive-in bioscoop geweest, net als in de film Grease. Dat was een idee van Justin. En het was echt geweldig!!!! Zo leuk!!! Het geluid kwam via de autoradio. We waren nog verbaasd hoe druk het was in deze tijd van Netflix en andere streamings diensten. We waren wel echte toeristen, afkijken hoe iedereen de auto parkeerde en in de auto zat. Er waren zelfs een aantal mensen die stoelen en dekens hadden meegenomen om van buiten de auto te kijken. Wat was dit ontzettend leuk! Om 22:45 uur waren we weer terug op de kamer en nu gaan we slapen. Morgen hebben we weer een reisdag, dan gaan we naar Los Angeles Hollywood ook weer via Highway 1.

1. Ma:
    24 juli 2022
    Weer een dag om nooit te vergeten.
  2. Mirjam:
    24 juli 2022
    Wat ontzettend leuk allemaal! Maar Justin op deze manier ontmoet je ook nooit een chick hè?