Dag 2 - De reis naar en aankomst in San Francisco

17 juli 2022 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanmorgen ging om 7:00 uur de wekker, zodat we in alle rust konden opstaan en ontbijten. Het ontbijt in het hotel was erg lekker. Jammer genoeg kon Mark de verse jus d’orange niet vinden, hij heeft alles gevonden, brood, roerei, yoghurt, vers fruit. Toen Judith ging heeft ze de yoghurt niet gevonden maar wel 5 à 6 kannen met jus d’orange. Deze stonden voor het verse fruit aan de andere kant van de yoghurt. Bij de jus d’orange stond ook een kan met Fristi dus daar is Justin even naar toe gegaan. Toen hij terug kwam zei hij: “Als we terug zijn ga ik naar vd Ham (opticien)”. Nadat ook Mark een lekker glaasje jus d’orange op had zijn we weer naar de kamer gegaan om alles in te pakken en hadden we om 10:00 uur de bus naar Schiphol.

Onderweg naar de vertrekhal zagen we al een vliegtuig van United Airlines staan. Op Schiphol hebben we eerst een foto genomen van de jongens in een vliegtuigmotor (deze hebben we in 2013 ook gemaakt, zo grappig). Daarna zijn we naar de incheckbalie gegaan. Deze ging ongeveer een uur later open, maar laten we zeggen dat we niet de enige waren. Toen de balies eenmaal open waren ging het best snel. En ook de security check en douane gingen best vlot om 13:02 uur stonden we aan de de andere kant van de douane. De beelden op TV van rijen mensen buiten door tenten hebben wij niet gehad. Nadat Mark nog even gecheckt had van welke gate we zouden vertrekken zijn we richting de gate gelopen want dat stond op de borden. Bij de gate hebben we nog even moeten wachten en konden we om 14:00 uur boarden. We werden met een bus naar het vliegtuig gebracht, dat was het vliegtuig dat we hadden zien staan toen we vanochtend in de bus zaten. Deze rit duurde een minuut of 5 en van deze plek zijn we echt nog nooit vertrokken. Met de bus vanaf de gate, langs het vliegveld, over een viaduct bij de snelweg en naar de locatie waar het vliegtuig stond geparkeerd. Het vliegtuig vertrok om 15:00 uur van de ‘parkeerplaats’ en is toen gaan taxiën. We hebben denk ik wel een minuut of 10 getaxied, we dachten dat we rijdend naar Amerika zouden gaan ;).

In het vliegtuig hebben we een heerlijke stroopwafel gegeten, warme eten was ook wel lekker. Judith had het laatste bakje met kip, de mannen hebben vegetarische curry met rijst moeten eten. Colin vond de salade erg lekker en heeft daar 4 bakjes van op. Als toetje hadden we een heerlijk chocolade ijsje. Iedereen is daarna verder gegaan met het kijken van zijn/haar film of serie. Tijdens de vlucht hebben we een aantal keer last gehad van redelijke turbulentie. Na een late night snack (o.a. een stukje Gouda kaas, crackers en een KitKat) kregen we later een heerlijk warm broodje met kalkoen, kaas en pesto en een bakje fruit als ontbijt (om Nederlandse tijd 1:00 uur) en een aantal keer wat drinken begon de piloot aan de daling. Om 16:57 uur zijn we veilig geland. Toen we uit het vliegtuig waren zijn de mannen eerst gaan plassen, dat luchtje erg op na 11 uur vliegen. Judith was net na het ontbijt nog even in de lekker ruime wc in het vliegtuig gegaan. De douane ging redelijk snel, daarna naar de bagageband en jawel, alle koffers zijn er gelukkig. Dus we hebben (achteraf) voor niks voor kortsluiting in het hoofd van Mark gezorgd.

Met alle koffers en handbagage op zoek naar de BART (metro), kaartjes gekocht en toen de metro in. Na een tijdje ging de metro rijden, bij de volgende halte hebben we een tijdje stil gestaan er kwam de bestuurder langs ons naar voren gelopen en toen de metro weer ging rijden gingen we ……. terug. Maar nu gingen we aan het vliegveld voorbij naar de volgende halte,maar gek voelde het wel. Na een minuut of 40 kwamen we bij onze halte aan en konden we op weg naar het hotel. Gelukkig was dit maar een minuut of 10 lopen. Om 19:30 uur waren we op de kamer. De mannen zijn nog even naar de 39e verdieping gegaan voor een mooi uitzicht over de stad. Dit kon alleen nog vandaag tot 21:00 uur. Dit is omdat het een bar is en er na 21:00 uur alleen volwassenen (21+) in de bar mogen. Judith is op de kamer gebleven want die vindt de kamer, op de 21e verdieping, al hoog zat. De mannen kwamen terug met een pizza en een fles water. Nadat we de pizza ophadden zijn we eindelijk om 20:30 uur (05:30 uur NL tijd) lekker gaan slapen.

1. Ma:
    17 juli 2022
    Gelukkig alle koffers mee gekomen.Nu gaat het echt beginnen..Geniet van deze welverdiende vakantie. 🥰
  2. Mandy:
    17 juli 2022
    Leuk hoe er wordt geschreven! Helemaal beeld bij! “Als we terug zijn ga ik naar vd ham” 😂😂
    Ik zie het hem zeggen..
    Zo fijn dat jullie een goeie veilige vlucht hebben gehad en vooral alle koffers hebben!! 🎉🎉🥳

Nu lekker genieten van de eerste dag in Amerika!!