Dag 3 - 1e dag in San Francisco

18 juli 2022 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanmorgen werden we om 7:00 uur wakker van de wekker. We hebben goed geslapen. De jongens sliepen al voordat Mark en Judith hun tanden hadden gepoetst. Mark en Judith kwamen wat moeilijk in slaap. We hebben lekker ontbeten in “Mel’s Drive-in”, super leuk. Een classic American diner in de stijl van de jaren 50, met een kleine juke box op tafel. Het eten was erg lekker.

Na het eten zijn we naar het Union Square gelopen voor onze ca. 3 uur durende tour door een stukje van San Francisco. Op het Square lag een dakloze man te slapen waarvan het wel leek of hij dood was. Judith en Justin waren dan ook opgelucht toen de man zich omdraaide en op zijn zij ging liggen. De tour was erg leuk en werd geleid door een lokale student. We zijn o.a. door Chinatown gelopen, daar hebben we met de hele groep een fortune cookie gegeten. Iedereen moest een cookie aanwijzen voor zijn/haar buurman/buurvrouw.

Na deze tour zijn we naar Pier 33 gelopen voor de boot die ons om 13:30 uur naar Alcatraz bracht. Op Alcatraz hebben we eerst 3 onbekende verhalen van/over Alcatraz gehoord door een Ranger van het eiland. Daarna hebben we een NL audiotour gedaan door het cellenblok van de gevangenis. Het verhaal werd verteld door bewakers en gedetineerden. Daar zat je echt niet voor je lol. Pffff, was waren de cellen klein. 2,7 m lang, 1,5 m breed en 2,1 m hoog. Dat was erg interessant.

Nadat we weer op de kant waren zijn we naar Fisherman’s Wharf gelopen. We hebben daar zeeleeuwen gezien. 1 zwom in het water en er lagen er een paar op de aanlegsteigers in de haven. Maar het waren er een stuk minder als normaal. Daarna hebben we lekker in een sportsbar gegeten. Na het eten hebben we nog even langs alle winkeltjes gelopen in Fisherman’s Wharf. Er was een winkeltje met alleen maar dingen (beker, litermaat, schaar, rolmaat etc.) voor linkshandige mensen, echt zo grappig!!

Rond 18:30 uur zijn we naar de halte gelopen van een treintje/tram (streetcar) om terug te gaan naar het hotel. Als je ergens in de straat je auto kwijt moet en door die straat rijdt een treintje op rails, waar zet je je auto dan ‘even snel’ neer??? Juist op de rails van het treintje dat door die straat rijdt. Dat verzin je toch niet. Toen de auto eindelijk weg was en het treintje bij onze halte aankwam konden we even lekker zitten. Bij de volgende halte stapte de bestuurder uit en deed een blok achter een wiel en ging weg, daar zaten we dan in een treintje in San Francisco zonder bestuurder. Na een minuut of 10 kwam de bestuurder weer terug en zijn we verder gegaan. We vroegen ons af hoe we duidelijk konden maken dat we er bij een halte uit wilde aangezien we nergens een ‘stopknopje’ zagen. Er bleek een touw binnenin rond het treintje te zitten waar je aan moest trekken en daarna ging het stop lampje branden. In het hotel hebben we even op bed gelegen en tv gekeken, rond 21:30 uur zijn we gaan slapen.

1. Ma:
    18 juli 2022
    Dat was weer een mooie maar vermoeiende dag.
  2. Mandy:
    18 juli 2022