Dag 5 - Reisdag naar South Lake Tahoe

20 juli 2022 - South Lake Tahoe, California, Verenigde Staten

Vanmorgen ging de wekker om 6:00 uur want Mark wilde lekker rustig wakker worden en ook dat we de tijd hadden om op ons gemak met het openbaar vervoer naar de autoverhuur te gaan op het vliegveld. Toen we de gordijnen opendeden was het mistig. Colin zei dat alle mensen die aan het werk gingen boven in de kantoorgebouwen om ons hotel heen met “hun hoofd in de wolken aan het werk waren”. Nadat we de koffers hadden ingepakt, hebben we beneden in het hotel even rustig ontbeten. Na het uitchecken heeft Mark de bon gecontroleerd, deze klopte niet. Er stond een rekening op van de bar waar we helemaal niet zijn geweest. Mark weer terug en zei dat ze de bon met handtekening maar moesten laten zien. Het bleek dat er een koekenbakker ons kamer nummer had gegeven, dus de naam en handtekening klopte niet met die van Mark dus dat bedrag wordt weer gecorrigeerd. Toen alles uiteindelijk klopte gingen we op weg naar de BART (metro) om naar het vliegveld te gaan voor de autoverhuur.

Laten we zeggen dat we het niet erg warm hadden in onze korte broek met vest/trui om 9:00 uur ‘s morgens, het was 16 graden. Bij het vliegveld was het niet meer mistig maar ook niet veel warmer. Nadat we alle papieren hadden geregeld konden we de auto ophalen. Er werd Mark een auto aangewezen welke hij kon inladen, dus Mark liep er naar toe. Bleek dat er al mensen inzaten en dat onze auto eraan kwam gereden. We hebben een witte 7-persoons minivan waarvan een aantal stoelen kunnen worden ingeklapt. Heel handig een zoon die verschillende auto’s schoonmaakt en dus weet hoe het werkt. Alle koffers en handbagage gaan makkelijk in de auto en nog ruimte over. Toen alles ingeladen was konden we op weg naar de ‘Walmart’ om boodschappen te halen.

We moesten eerst met de auto vanaf het vliegveld de stad uit. Inmiddels had Mark erg last gekregen van zijn lenzen en kon dus lastig op de navigatie kijken. Waarschijnlijk iets van zonnebrand crème in z’n ogen gekregen. Z’n ogen prikten en brandden, de tranen liepen over zijn wangen. Gelukkig duurde het niet zo heel lang (daar denkt Mark waarschijnlijk anders over…) voor we bij de ‘Walmart’ waren. Daar heeft Mark met hulp van Justin zijn ogen gespoeld met water. Zijn bril met lenzen doosje had hij ‘s ochtends gelukkig in de rugzak gedaan. Na een tijdje was het prikken gestopt en waren zijn ogen minder rood en konden we boodschappen gaan doen. Allereerst wilde we een piepschuim koelbox kopen om onze lunch en drinken in te doen als we met de auto onderweg zijn. Er waren geen wegwerp koelboxen meer helaas, dus we hebben maar een koeltas gekocht. Omdat het vanaf nu alleen maar warmer wordt de komende dagen hebben we ook flink wat water ingeslagen. Ook hebben we voor vandaag onze lunch daar gekocht. De lunch hebben we in de auto opgegeten want buiten was het ongeveer 28 graden.

Na de lunch zijn we onderweg gegaan naar South Lake Tahoe, onderweg was het (volgens de auto) buiten 38 graden maar daar merk je niks van in de auto met de airco aan :). Onderweg werden we ingehaald door een pickup car met 2 of 3 honden in de bak. Wij reden 105 kilometer per uur. Even later haalde we een auto in waarvan de bestuurder de latten op zijn imperial voor de zekerheid ook nog vasthield met één hand. Na een rit door de bergen met af en toe hele stukken met zwart geblakerde bomen langs de weg kwamen we na een rit van ca. 320 km om 17:00 uur aan bij het hotel. Hier is het 28 graden met een heerlijk windje dus het voelt koeler aan. We zitten nu op de hotelkamer even bij te komen en Mark doet even de administratie. En gelukkig is er WiFi dus de jongens kunnen hun social media en de filmpjes op YouTube, enz. checken. Om 19:00 uur zijn we even door de omgeving gelopen. We wilde even naar het meer maar dat was een kwartier lopen dus daar rijden we morgen met de auto even langs. Daarna hebben we even wat gegeten, nu zijn we weer op de kamer en gaan we zo lekker slapen. Morgen hebben we weer een reisdag, dan gaan we naar Yosemite National Park. Daar blijven we dan twee nachten.

1. Aart:
    20 juli 2022
    🇺🇲👍💪 geniet ervan leuk zo jullie te volgen .

Gr uit heeeeel warm Nederland bijna 40 graden
  2. Mirjam:
    20 juli 2022
    Walmart ja daar zijn wij ook zeer bekend mee. Goed betaalbaar en ze zitten in iedere stad. Onze favoriete lunch is bij Subway. Gezonder dan fastfood en ideaal voor in de koelbox.
  3. Ma:
    20 juli 2022
    Leuk dat we zo met jullie kunnen meeleven.Hoef je niet alles te onthouden.liefs
  4. Mandy:
    Leuk weer! 🤩