Dag 4 - 2e dag in San Francisco

19 juli 2022 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vanmorgen werden we om 6:30 uur gewekt door de wekker. Hij stond zo vroeg omdat we om 10:00 uur werden verwacht bij onze fiets tour aan de andere kant van de stad. Om 8:15 uur hebben we beneden bij het hotel even gauw wat te eten en drinken gehaald en daar opgegeten. Om 8:45 uur wilde Mark bij de receptie van het hotel de kaartjes halen voor de cable car om daarmee naar de afspraak te gaan, maar de man bij de receptie mocht pas vanaf 9:00 uur de tickets geven en hij zei dat er nu al een hele rij voor dat treintje zou staan dus dat we 10:00 uur nooit zouden halen dus we zijn met de street car (dezelfde treintje als gisteren) gegaan. Colin is gratis in dit treintje. Ook vandaag zat er een man in het treintje die hardop tegen zichzelf aan het praten was. Tenminste dat denken we want er reageerde niemand op hem. Dit is ons al vaker opgevallen dat er (vooral) mannen hardop onverstaanbaar voor ons praten in het openbaar.

Om 9:45 uur waren we bij de fietsverhuur om de Golden Gate bridge over te fietsen. Het weer zat volgens de gids erg mee want het was niet mistig, de brug was van een afstandje goed zichtbaar. Eerst zijn we naar de baai gefietst en hebben daar uitleg gekregen over de baai en San Francisco. Daarna begon de fietstocht echt. Jeetje, wat was het thuis een leuk en erg goed idee om de brug over te fietsen…… Nou ja, de brug was goed te doen en ook echt wel super gaaf om te doen, maar de bergen naar de brug toe…. de bergen van de Tour de France lijken hier voor mijn gevoel maar heuveltjes bij. De jongens hebben ze heel stoer op gefietst, Mark en Judith zijn ze op gelopen. Maar zoals gezegd de brug was goed te doen. Het waaide wel erg op de brug. Dat waaien komt omdat de hete lucht boven San Francisco naar de baai gaat en ‘botst’ tegen de koude lucht vanaf de grote oceaan. Daardoor ontstaat ook de mist rondom de brug. Hoe later het werd hoe mistiger het werd maar op de brug had je er geen last van, maar zag je steeds minder van de hoge pijlers. Nadat we de brug hadden gehad zijn we naar het plaatsje Sausalito gefietst aan de noordkant van de baai. Dit ging erg goed want als je aan de ene kant naar boven bent gefietst ga je aan de andere kant naar beneden. In Sausalito was de tour afgelopen en hebben we daar even geluncht. Daarna zijn we naar de ferry gefietst die ons terug bracht naar San Francisco. De andere optie was terug over de brug met de fiets dus dat was een moeilijke keuze…, maar we hebben voor de ferry gekozen.

Nadat we de fietsen terug hadden gebracht zijn we naar de cable car gelopen. Dit is net zo’n authentiek treintje als in het intro van de tv serie Full House uit de jaren 90. Deze treintjes rijden door de straten over de steile heuvels in de stad. Er stond een hele lange rij, we hebben zeker een uur in de rij gestaan. Daar hebben we ook alle vier onze trui of vest aangedaan. En we hadden al de hele dag onze lange broek aan. Het was vandaag ca. 20 graden, maar het waaide hier erg hard. We stonden bij het eindpunt, dat was wel leuk want de cable cars die aankwamen werden daar op een draaischijf gereden en daarna door mensen kracht gedraaid en een stukje verder naar de opstap halte geduwd. Toen we eindelijk in het treintje zaten en Colin op het randje stond, half buiten de trein, kon het avontuur beginnen. De cable car gaat de hoge heuvels op en af. Kruispunten zijn vlak dus midden op een kruispunt stop hij om mensen te laten in en uitstappen. Het was af en toe zo steil dat je je echt wel goed moest vasthouden. Het was hard werken voor de 2 bestuurders en de remmen. Judith en Justin roken de remmen zelfs. Maar het was erg leuk om mee te maken. Op het eindpunt zijn we uitgestapt en liepen we richting het hotel.

Onderweg kwamen we een ‘winkelcentrum’ tegen met allemaal eettentjes, een zogenaamde ’Food Court’. Judith en Colin hadden iedere een halve Caesar salade. Ze hadden eerst een ‘full’ aangetikt maar daarna toch maar de de halve gekozen, dat was een goede keuze. De halve was al groot genoeg. Mark en Justin hadden een broodje en patat met uitgebakken spekjes met kaas, dat was een erg lekkere combinatie. Toen dat op was zijn we naar het hotel gegaan en hebben even in de lobby gezeten voor de WiFi zodat we o.a. de mail konden checken. Op de kamer hebben we allemaal de koffers opnieuw ingepakt. En de kleren die we over de vier koffers hadden verdeeld weer terug gegeven aan degene waar de kleren van waren. Daarna even op bed tv gekeken en daarna lekker slapen. Morgenochtend vertrekken we uit dit hotel en gaan we de auto ophalen op het vliegveld en hebben we onze eerste reis dag richting South Lake Tahoe / Stateline.

1. Ma:
    19 juli 2022
    Wat een leuke dag was het weer..jullie vermaken je prima begrijp ik, het is echt een doe vakantie erg vermoeiend maar geweldig wat jullie allemaal zien.Bij jullie is het 20gr. Hier 40 dus blijven we binnen, morgen gelukkig weer normaal.Veel liefs.
  2. Mirjam:
    19 juli 2022